זכרון יעקב

משך המסלול 5 שעות משך המסלול 5 שעות
היסטוריה היסטוריה
משפחות משפחות

ביציאה מתחנת הרכבת חוצים את הכביש ופונים שמאלה לתחנת האוטובוס "דרך המסילה / הבוסתן". נוסעים בקו 70 לכיוון זכרון יעקב. יורדים בזכרון יעקב בתחנת "הנדיב / המייסדים" ופונים ימינה ברחוב הנדיב ושוב ימינה לרחוב המייסדים.

תחנת רכבת בנימינה
דרך היין

רחובה הראשון ההיסטורי של המושבה זכרון יעקב. הרחוב עבר תהליך שימור ושיחזור למאפייני בתי האיכרים המייסדים מתקופת העלייה הראשונה. בחזיתות הבתים שולבו אלמנטים תקופתיים אופייניים כחלונות עץ, גגות רעפים, גדרות אבן ועץ ופנסי רחוב. לאורכו של הרחוב ישנן חנויות בוטיק, בתי קפה, מסעדות  וגלריות שונות וכן אתרים היסטוריים כמו 'בריכת בנימין', בית הכנסת 'אוהל יעקב' ובית הפקידות, המשמש כמוזאון העלייה הראשונה.

כתובת: לאורך רחוב המייסדים, זכרון יעקב.

הוראות הגעה לאתר הבא: הולכים במעלה רחוב המייסדים עד ההגעה למוזאון.

בית אהרונסון- מוזאון ניל"י

מוזאון המוקדש לתולדות ואנשי מחתרת ניל"י ("נצח ישראל לא ישקר"), המחתרת העברית הראשונה בארץ-ישראל אשר פעלה כנגד השלטונות העות'מאניים בתקופת מלחמת העולם הראשונה. במקום ניתן לראות את בית המשפחה המשוחזר, סליק הנשק ותצוגות אורקוליות שונות. הכניסה מגיל 5 ומעלה בלבד ובתיאום מראש.

כתובת: רחוב המייסדים 40, זכרון יעקב.

הוראות הגעה לאתר הבא: חוזרים במורד רחוב המייסדים עד ההגעה לבית המלאכה.

אתר המוזאון
בית מלאכה לנייר בעבודת יד

בית מלאכה הפועל במתכונת השיטה הסינית העתיקה לייצור נייר בעבודת יד. הנייר מיוצר מסיבי קליפות עץ-תות ובשילוב חומרים טבעיים אחרים, למטרות שונות, החל מייצור אהילים ודפי ציור, דרך כרטיסי ביקור ועד לתחתיות לצלחות. ב"תות נייר" מתקיימות בתיאום מראש סדנאות ליצירת נייר המתאימות לילדים ומבוגרים.

כתובת: רחוב המייסדים 39, זכרון יעקב.

הוראות הגעה לאתר הבא: הולכים שמאלה ברחוב המייסדים ופונים ימינה לרחוב הנדיב. במפגש עם דרך היקב פונים ימינה וממשיכים עד שמגיעים למרכז תרבות היין.

אתר בית המלאכה
מרכז תרבות היין

מרכז מבקרים חוויתי המוקדש להיכרות עם תעשיית ייצור היין הישראלית, הפועל ביקב זכרון יעקב אשר הוקם בשנת 1892 ע"י הברון רוטשילד. במסגרת הסיור ניתן לבקר במבנה היקב ההיסטורי, לסייר במרתף החביות ולטעום מהיינות המיוצרים בו. בתיאום מראש בלבד.

כתובת : דרך היקב 2, זכרון יעקב.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה ממרכז המבקרים פונים שמאלה על דרך היקב לכיוון רחוב הנדיב, שם פונים שמאלה. ממשיכים ישר עד הגעה לגן טיול.

אתר המרכז
גן טיול

גן ציבורי בן 130 שנים בלב המושבה, אשר היה הגן הציבורי הראשון בארץ ישראל שניטע למטרות נוי. עץ הזית הממוקם מול הכניסה הראשית של הגן ניטע בידי הברון רוטשילד בעצמו בשנת 1913. לאורך השנים דבק במקום הכינוי "גן טיול" בשל  דורות רבים של הורים ופעוטות שביצעו את טיולי העגלות שלהם בשביליו, עד אשר הפך הכינוי לשמו הרשמי של הגן. במקום פינות מוצלות, גינת משחקים ובריכה אקולוגית.

כתובת : הנדיב 2 , זכרון יעקב.

מהכניסה לגן טיול פונים שמאלה ברחוב הנדיב לתחנת האוטובוס "הנדיב / המייסדים". עולים על קו 70 לכיוון תחנה מרכזית חדרה ויורדים בבנימינה בתחנת האוטובוס הסמוכה לתחנת הרכבת.