תל אביב – מ. רבין ובית התפוצות

משך מסלול 4 שעות משך מסלול 4 שעות
משפחות משפחות
היסטוריה היסטוריה

יוצאים מהיציאה המערבית של תחנת הרכבת (לכיוון האוני') ופונים שמאלה אל עבר הצומת המרומזר. עוברים לצדו השני של הכביש ופונים שמאלה על רחוב ירוחם משל לשדרות רוקח. הולכים על השביל הצמוד לחומת האבן ופונים ימינה לשביל הגישה למרכז רבין.

תחנת רכבת ת"א אוני'
מרכז יצחק רבין

במרכז יצחק רבין מוצגות תערוכות הסוקרות את תולדות מדינת ישראל במקביל לסיפור חייו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל החל משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד להתנקשות בחייו והשפעותיה על החברה בישראל. מלבד חללי התצוגה שסוקרים תקופות שונות בהן הקמת המדינה, מלחמת ששת הימים, הסכם השלום עם מצרים ורצח רבין, ניתן לראות שחזור של חדר העבודה של רבין בביתו.

הביקור במוזיאון מומלץ לילדים מעל גיל 12.

כתובת : חיים לבנון 8, תל אביב.

הוראות הגעה לאתר הבא: יורדים בשביל הגישה למרכז רבין, בחזרה לשדרות רוקח ופונים שמאלה. לאחר מכן שוב שמאלה ברחוב ירוחם משל. בצומת עוברים לצדו השני של הכביש ופונים צפונה. הטיילת נמצאת בצד ימין.

לאתר המרכז
טיילת המדע

טיילת המדע מחברת בין תחנת הרכבת ת"א-אוניברסיטה לכניסה לקמפוס אוניברסיטת ת"א ומשתרעת לאורך 800 מטרים. מהטיילת ניתן לראות את ת"א ואת החלק הצפוני-מזרחי של גוש דן עד להרי השומרון.

כתובת : טיילת המדע – רמת אביב

הוראות הגעה לאתר הבא: בסיום הטיילת ממשיכים ללכת על רחוב קלאוזנר לכיוון צפון. מעט לפני שער 2 של האוניברסיטה, פונים ימינה אל הכניסה לגן הבוטני.

הגן הבוטני (אוניברסיטת ת"א)

בגן הבוטני מצויים כ-3,800 מיני צמחים ועצים מהארץ ומהעולם. במקום ניתן לראות צמחים טרופיים, צמחים בסכנת הכחדה, צמחי מרפא, קקטוסים ועוד. אחד המתקנים המרשימים בגן הוא "מעבדת שרה רסין לחקר השורשים" בו ניתן ללכת בין שורשי הצמחים החשופים ולראות כיצד הם נראים.

כתובת : רחוב קלאוזנר, רמת-אביב (מול שער 2)

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מהגן הבוטני עוברים לצדו השני של הכביש ופונים ימינה, עד ההגעה לשער 2 של האוניברסיטה. פונים שמאלה וחוצים את החניון עד שדרת הדקלים, פונים ימינה לבית התפוצות.

לאתר הגן
מוזיאון בית התפוצות

בית התפוצות הוא מוזיאון המוקדש לעם היהודי ברחבי העולם מתקופת האבות ועד ימינו, תוך התמקדות באירועים משמעותיים בהיסטוריה היהודית. במקום מוצגות תערוכות המתמקדות בקהילות יהודיות היום ובעבר, תערוכות על אמנות עכשווית, לצד תערוכות מתחלפות על תרבות יהודית, מוזיקה ואופנה. מומלץ לברר שעות פעילות של כל תערוכה לפני ההגעה.

כתובת : קמפוס אוניברסיטת ת"א, שער 2, ת"א

לאתר המוזיאון

חוצים את קמפוס האוניברסיטה לכיוון צפון ויוצאים ברחוב קלצ'קין. עוברים לצידו השני לתחנת האוטובוס ביה"ס לרפואה/ קלצ'קין . עולים על קו 45 ויורדים בתחנת רכבת אוניברסיטה-מערב. הסמוכה לתחנה.