פארק המעיינות

משפחות משפחות
טבע טבע
5 שעות 5 שעות

מת.הרכבת פונים ימינה לתחנת האוטובוס צומת מחנה גדעון. נוסעים בקו 411 /1 ויורדים בתחנת המשטרה. עוברים את הכביש לצדו השני ועולים על קו 412 עד לתחנת צומת מסילות. עוברים את הכביש לצדו השני. בצומת פונים שמאלה לכיוון קיבוץ רשפים ומיד ימינה אל הדרך המובילה לנחל הקיבוצים.

תחנת הרכבת בית שאן
נחל הקיבוצים

נחל איתן הזורם לאורך כ- 3 ק"מ בסמוך לקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות, מקור הנחל ממעיינות הנובעים למרגלות הגלבוע הניזונים ממי גשמים. המים בנחל צלולים מאוד ונעימים לאורך כל ימות השנה ולאורכו התפתחה צמחיה מגוונת. בדרכו יוצר הנחל בריכות טבעיות בהן ניתן להשתכשך ואף לשחות. לאורך הנחל הוקמו שבילי הליכה וגשרונים, אזורי פיקניק וסככות צל.

כתובת: נחל הקיבוצים, ליד קיבוץ ניר דוד.

הוראות הגעה לאתר הבא: הולכים על שביל העפר המתחיל בסופו של מסלול נחל הקיבוצים אל מבואת הכניסה של "פארק המעיינות".

פארק המעיינות

פארק טבעי עם מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי. הפארק סובב סביב שלוש נקודות מים הנובעות כל השנה: עין מגדל, עין שוקק ועין מודע, ובתחומו נסללו דרכים לאורכם של כ- 15 ק"מ המאפשרים טיול בחיק הטבע. ניתן לטייל ברגל, אך מומלץ במיוחד לטייל בפארק על אופניים שמשכירים במקום. במקום קיימים גם שולחנות פיקניק ופינות צל.

כתובת: קיבוץ ניר דוד.

הוראות הגעה לאתר הבא: מהכניסה ל"פארק המעיינות" הולכים לאורך הדרך המקבילה לגדר הגן הלאומי "גן השלושה", בכיכר התנועה פונים ימינה עד להגעה לפארק "גן גורו".

אתר פארק המעיינות
גן גורו

פארק אוסטרלי ייחודי, המשתרע על כ- 16 דונמים, המרכז בתוכו בעלי חיים וצמחיה מאוסטרליה. הפארק מאפשר למבקרים חוויה של טיול בטבע לצד היכרות קרובה עם כמה מבעלי חיים המאפיינים את אוסטרליה. בגן 3 מתחמים פתוחים בהם מסתובבים חלק מבעלי החיים באופן חופשי. בין החיות בגן ניתן למצוא קנגרו, קואלה, אמו, מיני תוכים, מיני זוחלים ועטלפים. במקום ישנו גם מתחם מבוכים לצד מדשאות ופינות ישיבה מוצלות.

כתובת: קיבוץ ניר דוד, עמק המעיינות.

אתר גן גורו

ביציאה מהגן גורו פונים ימינה בכיכר לצומת גן השלושה. נוסעים בקו 412 לכיוון ת"מ בית שאן ויורדים בתחנת האוטובוס משטרה. עוברים את הכביש לצדו השני ונוסעים בקו 411 לכוון ת"מ עפולה. יורדים בתחנת האוטובוס צומת מחנה גדעון. בכיכר, עוברים לצדו השני של הכביש ופונים ימינה לשביל המוביל לתחנת הרכבת.