חדרה – גבעת אולגה

הסטוריה הסטוריה
5 שעות 5 שעות
אזור מרכז אזור מרכז

מהתחנה הולכים צפונה על דרך הרכבת לכיוון גשר אריאל שרון. עוברים לצדו השני של הכביש ופונים ימינה לרחוב דוד שמעוני. מתחנת האוטובוס דוד שמעוני/ גשר אריאל שרון נוסעים בקו  852 /872 יורדים בתחנת צומת אולגה. הולכים מערבה על שביל ישראל, היוצא מגשר הולכי הרגל, וממשיכים בו עד לכניסה לטכנודע.

תחנת הרכבת חדרה - מערב
טכנודע

מרכז המוקדש לעולם המדע והטכנולוגיה ולחשיפת ילדים, נוער ומבוגרים לעולמות תוכן אלו באמצעות מיצגים אינפורמטיביים ואינטראקטיביים, המבוססים על עשרות עקרונות פיזיקליים מגוונים. המיצגים והתערוכות המוצגים ברחבי פארק ומוזאון המדע, מעודדים למידה והבנה של עקרונות אלו, באמצעות התנסות חווייתית דרך משחק. בין המיצגים: השפרצת סילוני מים באמצעות השמש במתחם האנרגיה; ניגון על צ'לו ענק והקשה על סלעים במתחם הקול; הפעלת קרוסלה באמצעות כוח הידיים; מראות היוצרות אשליה אופטית; ציור באמצעות מטוטלת לייזר ועוד. יש לתאם הגעה מראש.

כתובת: הרב ניסים 2, גבעת אולגה, חדרה.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מהטכנודע פונים שמאלה לשביל ישראל. בכיכר פונים ימינה לרחוב הרב בן איש חי ולאחר מכן שמאלה לשדרות מנחם בגין. בכיכר פונים ימינה והולכים על המדרחוב המוביל אל המפרץ וחוף הים.

אתר הטכנודע
מפרץ בנימין

מפרץ טבעי מרשים ויפה לאורך קו החוף של גבעת אולגה, הנחשב לאחת מרצועות החוף המרהיבות באזור ואף בארץ. המפרץ הקטן והמסולע שוכן בין שני מצוקי כורכר ונוצר כתוצאה מבלייה של רכס הכורכר והתפוררותו בידי המים, לאורך מיליוני שנים.  שם המקום הוענק לו לציון אירוע הירידה לחוף ההיסטורי בנקודה זו, בשנת 1914, של הברון בנימין דה רוטשילד ופמלייתו, במסגרת ביקורו באזור. חוף המפרץ הלבן והרך הוא חוף רחצה ציבורי מוכרז ומתוחזק, הכולל סוכות צל ושירותי הצלה .

כתובת: מפרץ בנימין, גבעת אולגה, חדרה.

הוראות הגעה לאתר הבא: עולים בשביל הגישה אל החוף, ולאחר מכן מטפסים במדרגות במעלה הגבעה, עד ההגעה למסעדה.

בית חָנְקִין

מבנה באוהאוס היסטורי אשר נבנה כמעונם הפרטי של גואל האדמות יהושע חנקין ואשתו אולגה, בפסגת מצוק הכורכר. כיום פועלת במקום מסעדה חלבית, המשמרת את רוח התקופה באמצעות עיצוב תקופתי הכולל רהיטים, וילונות ופריטי וינטג' אחרים, לצד תמונות ארכיון מהווי התקופה ושל בני הזוג חנקין. במסעדה הצופה אל מפרץ בנימין והים, מוגש מגוון של ארוחות בוקר ומנות שונות, כרביולי במילוי ארטישוק ירושלמי, גבינות בוטיק ומנות מדגים טריים. ההגעה כרוכה בטיפוס קל במדרגות המשולבות בשביל מתפתל, שאינו תלול ברובו. למתקשים בהליכה מוצע שירות הסעה של רכב המסעדה, בתיאום מראש.

כתובת: שדרות מנחם בגין 1, גבעת אולגה, חדרה.

אתר המסעדה

ביציאה מהמסעדה יורדים במורד שביל המדרגות אל עבר שדרות מנחם בגין. בכיכר ממשיכים ישר בשדרות בגין עד לתחנת האוטובוס שדרות בגין / הראשונים ונוסעים בקו 7 / א7 לכיוון תחנה מרכזית חדרה. יורדים בתחנת דוד שמעוני/מכללה ופונים ימינה לדרך הרכבת, המובילה אל תחנת הרכבת.