תל אביב – יפו העתיקה

5 שעות 5 שעות
הסטוריה הסטוריה
משפחות משפחות

יוצאים ביציאה לקניון עזריאלי. חוצים את המתחם לגשר הקריה, עליו עוברים לצדה השני של דרך בגין. מתחנת האוטובוס קניון עזריאלי/ דרך בגין נוסעים בקו 40 /42 ויורדים בתחנת שד' ירושלים/ מרזוק ועזר. פונים שמאלה על שדרות ירושלים ושמאלה אל רחוב מרזוק ועזר. ממשיכים ישר עד ההגעה לכיכר השעון.

תחנת הרכבת תל אביב - השלום
כיכר השעון

כיכר מרכזית ביפו, אשר שמה ניתן לה הודות למגדל השעון הטורקי בן ה- 110 שנים, שנמצא במרכזה. הכיכר יושבת על תוואי הדרך הראשית העתיקה והחשובה מיפו לשכם, ומסביבה בנו העות'מאניים מבני ציבור וממשל חשובים, בהם הסראייה (בית המושל) והקישלה (תחנת משטרה ובית סוהר).

הכיכר וסביבתה עברו תהליך חידוש ושיפוץ נרחבים, במסגרתם חודש מגדל השעון וחלק ממבנה הסראייה, כולל שחזור של עמודי החזית המפוארים של המבנה. כיום משמשת הכיכר כאתר תיירות מרכזי בעיר, אשר בסביבתו ממוקמים מספר מלונות ומסעדות שונות.

כתובת: כיכר השעון, יפו העתיקה, תל אביב – יפו.

הוראות הגעה לאתר הבא: מכיכר השעון פונים דרומה אל רחוב דוד רזיאל, ההופך בהמשכו לרחוב יפת, עד ההגעה למאפייה. המאפייה נמצאת בצד שמאל.

מאפיית אבולעפיה

סניפה המקורי והוותיק של רשת מאפיות אבולעפיה, שהפכה למוסד מיתולוגי בארץ ולשם נרדף למאפים טריים. במאפייה המשפחתית, אשר פועלת במקום ברצף משנת 1879, מוצעים למכירה למעלה ממאה ועשרים סוגי מאפים שונים, בין אם מתוקים או מלוחים. התמחות המקום היא במאפים ערביים כסמבוסק, פיתות, כנאפה ובקלאווה, לצדם ניתן למצוא במקום גם פיצות, בורקסים, בייגלה ועוד.

כתובת: רחוב יפת 7, תל אביב – יפו.

הוראות הגעה לאתר הבא: מהמאפייה פונים דרומה ברחוב יפת. ברחוב החלפנים פונים ימינה ולאחר מכן שמאלה לרחוב הצורפים. לאחר כדקה הליכה פונים ימינה לשביל המוביל אל הגן.

גן הפסגה

גן ציבורי הנחשב לאחד מהפופולאריים בעיר, הממוקם על ראש התל הארכאולוגי של יפו העתיקה, בו נמצאו שרידי ההתיישבות הקדומים ביותר בעיר. בגן הירוק והשקט נבנתה מערכת של שבילי הליכה ופינות צל ומנוחה,  לצד שלטי הסבר המתארים את הממצאים השונים במקום ואת תולדות העיר. בפסגת הגן ממוקם פסל "שער האמונה", אחד מסמלי הגן, המשלב מוטיבים ודימויים מסיפורים מקראיים מרכזיים. מראש התל ישנה תצפית מרשימה אל עבר מטרופולין תל – אביב ורצועת החוף והים.

כתובת: גן הפסגה, יפו העתיקה, תל אביב – יפו.

הוראות הגעה לאתר הבא: יוצאים מהגן דרך אחד השבילים המובילים מערבה לרחוב טיילת מפרץ שלמה. פונים שמאלה ברחוב זה וממשיכים עד ההגעה לכיכר קדומים.

מרכז המבקרים – כיכר קדומים

מרכז מבקרים המוקדש לתולדות העיר יפו, אחת מערי הנמל העתיקות ביותר באגן הים התיכון ואף בעולם. במרכז, הממוקם בחלל תת קרקעי שנוצר במסגרת חפירות ארכיאולוגיות, מוצגים ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים שנמצאו בעיר, בהם כדי חרס מצריים, כתובות הירוגליפים, כדורי תותח שהיו בשימוש צבא נפוליאון, מקטרות עות'מניות עתיקות ועוד. בלב המרכז נמצאים שרידי מבני מגורים בני אלפיים שנה שנחשפו במקום, עליהם מוקרן מיצג מולטימדיה רב-חושי מומחז, המתאר את עברה המפואר והארוך של העיר במרוצת הדורות והתקופות. הכניסה בהזמנה מראש או על בסיס מקום פנוי.

כתובת: כיכר קדומים, יפו העתיקה, תל אביב – יפו.

הוראות הגעה לאתר הבא: מרחבת הכיכר פונים אל עבר גשר העץ, המחבר בין הכיכר לגן הפסגה.

אתר מרכז המבקרים
גשר המשאלות

גשר עץ המחבר את גן הפסגה לכיכר קדומים, אשר לאורך מעקה הגשר הוצבו לוחות תבליט מברונזה של שנים-עשר המזלות, וברחבת הכניסה אליו הוצב פסיפס אבן של גלגל המזלות. בגשר נקשרה אגדה, על פיה מי שעומד על הגשר ואוחז בתבליט המזל שלו, בעודו מביט אל הים ומביע משאלה, משאלתו תתגשם.

הגשר נחשב לאחד מהאתרים הרומנטיים הפופולריים בעיר, המושך אליו זוגות רבים המגיעים בשעות השקיעה, בכדי להצטלם יחדיו מול נוף הים.

כתובת: גן הפסגה, יפו העתיקה, תל אביב – יפו.

הוראות הגעה לאתר הבא: מהגשר חוצים את גן הפסגה בכיוון מזרח, דרך אחד מהשבילים המובילים לצדו השני של הגן ומתחברים לרחוב הצורפים. פונים לרחוב הפנינים וממשיכים עד למפגש עם רחוב יפת, שם פונים שמאלה. הולכים על יפת ופונים ימינה אל רחוב עמיעד, עד ההגעה למתחם השוק.

שוק הפשפשים

אחד מהשווקים המפורסמים בארץ, הודות לחנויות והדוכנים הרבים המציעים מגוון רחב של חפצי עתיקות, וינטג' ויד שנייה איכותיים. השוק הוותיק נחשב בעיני רבים למקום המיטבי למציאת מציאות וחפצים ייחודיים, שלא ניתן להשיגם במקומות אחרים, בהם שטיחים, רהיטים ,חפצי אמנות, פרטי אספנות ועוד. כיום, לאחר שבוצע במקום תהליך שיפוץ ושדרוג נרחב, השוק הוא גם מתחם אופנתי ותיירותי, בו ניתן למצוא  גלריות אמנים, חנויות מעצבים, מסעדות שף, בארים ובתי קפה ייחודיים.

כתובת: מתחם הרחובות עמיעד, עולי ציון, מרגוזה ובית אשל, תל אביב – יפו.

אתר השוק

הולכים ממתחם השוק על רחוב עולי ציון עד למפגש עם שדרות ירושלים. עוברים לצדו השני של הכביש ופונים ימינה לתחנת האוטובוס שדרות ירושלים/ יהודה הימית. נוסעים בקו 1/40/42/240 ויורדים בתחנת קניון עזריאלי/ דרך בגין. הולכים לאורך רחוב גבעת התחמושת עד ההגעה לתחנת הרכבת.