מודיעין – גבעת התיתורה

טבע טבע
5 שעות 5 שעות
אזור מרכז אזור מרכז

ביציאה מתחנת הרכבת פונים ימינה. עוברים לצדו השני של הרחוב לתחנת האוטובוס "שד' החשמונאים/ עמק זבולון". נוסעים בקו 3/4 עד לתחנת "עמק דותן/ נחל עיון". הולכים על רח' דותן ופונים שמאלה לרח' עמק יזרעאל. ממשיכים לכיכר מול מכון הכושר, ממנה יוצא "שביל הפרחים" המוביל לגבעה.

תחנת רכבת מודיעין – מרכז
גבעת התיתורה

תל ארכאולוגי עתיק, הנחשב לאתר הטבע, נוף ומורשת המרכזי והחשוב בתחומי העיר מודיעין, ולאחת הגבעות היפות ביותר בצפון השפלה. אף על פי ששם היישוב הקדום ששכן כאן אינו ידוע בוודאות, חוקרים רבים סבורים כי זהו מיקומה ההיסטורי של העיר מודיעין, עיר מוצאם של החשמונאים. מתל הגבוה ישנה תצפית על האזור ועד למישור החוף ולהרי ירושלים. לצד פריחה עונתית מגוונת , ברחבי האתר נמצאים גם שרידים של מצודה צלבנית, בית חווה ביזנטי, מערכות מסתור מימי מרד בר-כוכבא ועשרות בורות מים.

כתובת : רחוב עמק דותן, פינת כליל החורש, מודיעין-מכבים-רעות.

הוראות הגעה לאתר הבא: יוצאים מהגבעה מהשביל המוביל לרחוב עמק יזרעאל וממשיכים ללכת ברחוב זה. ברחוב נחל עיון פונים שמאלה ולאחר מכן ימינה לרחוב עמק החולה, עד ההגעה ליעד.

אתר הגבעה
שביל הרפלקסולוגיה

נתיב הליכה על חלוקי נחל חלקים ובולטים, המדמה טיפול רפלקסולוגיה, שיטת ריפוי אלטרנטיבית, אשר הייתה בשימוש כבר בעת העתיקה במצרים, בסין ובהודו. השביל המפותל מחולק למספר מקטעים המיועדים להליכה יחפה קלה ולא מאומצת, המעסה נקודות שונות בכף הרגל, מתוך תפיסה כי הפעלת הלחץ מביאה לשחרור אנרגיה 'חסומה' בגוף אשר אינה זורמת כראוי, לניקוי רעלים ולאיזון. בכל מקטע גודל, סוג, זווית וצורת האבנים מאפשרות התמקדות וטיפול בחלקים שונים בגוף, בין אם אלו שרירים כואבים, בטן, גב, ראש ועוד.

כתובת: מול רחוב עמק החולה 82, מודיעין-מכבים-רעות.

הוראות הגעה לאתר הבא: חוצים את הפארק ועוברים לצדו המערבי של רחוב עמק החולה,שם פונים ימינה ברחוב זה. בצומת עוברים לצדו השני של הכביש, לרחוב לב העיר,בסמוך לקניון. ממשיכים ישר ופונים ימינה לשדרות החשמונאים. הולכים לאורך הכיכר הגדולה עד לצומת. חוצים את הכביש לרחוב עמק זבולון ומיד פונים שמאלה אל המדרגות המובילות לכניסה לפארק.

אתר השביל
פארק ענבה

פארק טבע עירוני השוכן בלב העיר, על תוואי אפיק נחל ענבה. הפארק הציבורי כולל בשטחו אגם מלאכותי עם דגים, בן ניתן לקיים שייט בסירת פדלים בחודשי הקיץ; שבילי הליכה ואופניים; מדשאות ופינות ישיבה ומתקני ספורט ופנאי לכל המשפחה.

ברחבי הפארק הוצבו פסלי ענק של דינוזאורים שונים.

כתובת: רחוב עמק זבולון, מודיעין-מכבים-רעות.

הוראות הגעה לאתר הבא: מהקצה הצפוני של הפארק, עולים בשביל ההליכה המתפתל העולה אל רחוב זבולון, עד ההגעה ליעד.

אתר הפארק
בית הקפה

בית קפה – מסעדה חלבית, הממוקם מול פארק נחל ענבה ומאפשר למבקרים בו ליהנות מארוחה עשירה, תוך צפייה רגועה ומהנה בנופי הפארק הנשקף מלמטה. במקום מגישים מגוון רחב של מנות איטלקיות וישראליות, בהן סלט אורגנטו – בטטה המפורסם של הרשת, פסטת פפרדלה ברוטב ארטישוק ולימונים כבושים ומגוון קינוחים.

כתובת: עמק זבולון 1, מודיעין-מכבים-רעות.

אתר בית הקפה

ביציאה מבית הקפה פונים ימינה לרחוב עמק זבולון. הולכים עד לצומת עם שדרות החשמונאים, חוצים לצדו השני של הכביש וממשיכים ישר לתחנת הרכבת.