שווקים בירושלים

משפחות משפחות
5 שעות 5 שעות
אזור מרכז אזור מרכז

מתחנת הרכבת הולכים לתחנת האוטובוס ת.רכבת מלחה / יצחק מודעי. נוסעים בקו 18 לכיוון בנייני האומה ויורדים בתחנת האוטובוס דוד המלך/ הס. פונים צפונה ברחוב דוד המלך וימינה לרחוב יצחק קריב. שדרת הקניות נמצאת בצד שמאל.

תחנת רכבת ירושלים – מלחה
שדרות ארלוב – ממילא

מרכז מסחרי מודרני הנחשב לאחד ממוקדי הקניות המרכזיים והפופולריים בעיר. המתחם בנוי כשדרה פתוחה להולכי-רגל, הממוקמת בנתיבו של רחוב ממילא ההיסטורי. לאורך השדרה המרוצפת נמצאות חנויות מודרניות של מותגי אופנה, עיצוב ומסעדות, הממוקמות לצד מבנים היסטוריים, היוצרים ביחד שילוב בין חדש לישן. סגנונו המיוחד של המקום והאווירה האירופאית שבו, מביאה רבים לכנותו "השאנז אליזה של ישראל". תערוכת קבע של פסלים מוצגת לאורך השדרה ובמקום מתקיימים אירועי תרבות שונים, מעת לעת.

כתובת: רחוב יצחק קריב 6, ירושלים.

הוראות הגעה לאתר הבא: בסוף שדרות ממילא עולים במדרגות לרחבה המובילה לשער יפו. הכניסה לטיילת החומה הדרומית היא בצמוד לשער יפו, בחצר של מוזאון מגדל דוד.

אתר השדרה
טיילת החומות הדרומית

חומת העיר העתיקה היא אחד מסמליה המוכרים ביותר של ירושלים. החומה הנוכחית נבנתה לפני כ-450 שנים בידי הסולטן העות'מאני סולימן "המפואר" והיא מקיפה את שטח העיר העתיקה ו"האגן הקדוש", הכולל כמה מהאתרים הקדושים ביותר ליהדות, נצרות ואסלאם. ההליכה בטיילת על קו החומה, משער יפו ועד לשער ציון, היא לאורך שביל הפטרולים ששימש את החיילים העות'מאניים. מהטיילת ישנה תצפית מרשימה על סמטאות הרובע היהודי והארמני, כיפת הסלע והר הבית, משכנות שאננים, הר ציון ואתרים מרכזיים נוספים.

כתובת: שער יפו, העיר העתיקה, ירושלים.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מטיילת החומה בשער ציון, פונים ימינה על רחוב חב"ד. ממשיכים ללכת לכל אורך רחוב זה, המוביל אל תוך הרובע היהודי, עד המפגש עם רחוב דוד, שם נמצא השוק.

אתר הטיילת
שוק העיר העתיקה

השוק ברחוב דוד זכה לכינוי "שוק השווקים", הודות לקרבתו לשער יפו ומרכזיותו בלב העיר העתיקה. כיום השוק נחשב לשוק התיירותי והמפורסם ביותר בירושלים. שפע הסחורות המוצעות בשוק במאות חנויות ודוכנים, החל מדברי מתיקה ותבלינים ועד לתכשיטים, נעליים ומזכרות אותנטיות, מושך למקום קהל רב ומגוון של מבקרים, מקומיים ותיירים כאחד, היוצרים מפגש ייחודי של תרבויות ודתות שונות.

כתובת: לאורך רחוב דוד, העיר העתיקה, ירושלים.

הוראות הגעה לאתר הבא: יוצאים מהשוק במפגש של רחוב שער השלשלת עם רחוב הכרי, אליו פונים. ממשיכים על רחוב זה ובסופו פונים ימינה, לרחוב אל-ח'אלידיה. לאחר מכן פונים שמאלה לרחוב הגיא ושוב שמאלה לרחוב ויה-דולורוזה.

ויה דולורוזה

ו

ויה דולורוזה, "דרך הייסורים" בלטינית, היא מסלול הליכה בעיר העתיקה אשר לאורכו, על-פי המסורת הנוצרית, צעד ישוע מהמקום בו נגזר דינו להיצלב למוות ועד לנקודה בה בוצע גזר הדין. הדרך כוללת 14 תחנות המציינות אירועים משמעותיים בדרכו האחרונה של ישוע, והצעידה בה נחשבת לאחד משיאי הביקור של צליין נוצרי בארץ הקודש. התחנות השונות מסומנות בשטח באמצעות ריקוע מתכת קבוע בקיר, עליו מספר התחנה באותיות רומיות, ובריצוף המדגיש את מיקומה. מסלול "דרך הייסורים" עובר ברחובות ויה דולורוזה, הגיא ובית הבד.

כתובת: רחוב ויה דולורוזה, העיר העתיקה, ירושלים.

הוראות הגעה לאתר הבא: ברחוב שוק הצבעים פונים ימינה וממשיכים על רחוב זה, ההופך בהמשכו לרחוב סנט הלנה, עד ההגעה לרחבת הכניסה לכנסייה.

כנסיית הקבר

אחד מהאתרים החשובים והקדושים ביותר לנצרות ומוקד עלייה לרגל של צליינים רבים מכל רחבי העולם. על-פי המסורת הנוצרית, הכנסייה בנויה על ומסביב לאתר בו נצלב למוות ישוע, נקבר וקם לתחייה. הכנסייה נבנתה במאה ה-4 לספירה ולאורך מאות השנים עברה הרחבות, שיפוצים ובניות מחודשות. הקפלות והחדרים הרבים מעוטרים בשלל ציורים מפוארים, פסיפסים מורכבים, פסלי איקונות, חפצי קודש ועוד, הכוללים תיאור סצנות מקראיות ומתולדות ישוע והנצרות. לב הכנסייה הוא מבנה הקבר הממוקם סביב המערה בה, על פי הברית החדשה, נקבר ישוע לאחר צליבתו וממנה קם לתחייה לאחר שלושה ימים.

כתובת: כנסיית הקבר, העיר העתיקה, ירושלים.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה ממתחם הכנסייה פונים שמאלה ברחוב סנט הלנה ולאחר מכן ימינה לרחוב מוריסטן. מתחם הבזאר נמצא מצד ימין.

בזאר מוריסטן (שוק אבטימוס)

בזאר בלב הרובע הנוצרי בעיר העתיקה, שבמרכזו כיכר גדולה. מתחם השוק הוקם באזור בו פעל, בתקופה הצלבנית, בית חולים גדול של מסדר האבירים ההוספיטלרי. כיום ניתן למצוא במקום חנויות שונות ומגוונות המציעות סחורה צבעונית, ממוצרי עור, בדים ושטיחים לצד חנויות תכשיטים, בגדים ומזכרות .לצד בתי המסחר מצויים מסעדות ובתי קפה, המציעים מגוון ארוחות, קפה או מיצים טריים, לצד ישיבה רגועה תוך צפייה בחיי הרובע הנוצרי ואנשיו ובמזרקת המים הניאו-ברוקית שנמצאת בלב הכיכר.

כתובת: בין רחוב מוריסטן לרחוב הנוצרים, העיר העתיקה, ירושלים.

יוצאים מהבזאר מרחוב הנוצרים. פונים שמאלה לרח' ס. פרנציס וימינה לרח' האחים פרר. ברח' השער החדש פונים ימינה. ברח' הצנחנים פונים ימינה לתחנת מנהרת צה"ל/ הצנחנים. נוסעים בקו 17 לתחנת האייל/א"ס הפועל. פונים ימינה לדרך א"ס הפועל. בדרך יצחק מודעי פונים שמאלה אל ת. הרכבת.