חולון – מוזאון הילדים

משך המסלול 3 שעות משך המסלול 3 שעות
תרבות תרבות
משפחות משפחות

ביציאה מתחנת הרכבת פונים שמאלה, חוצים את הכביש לתחנת האוטובוס צומת חולון/לוי אשכול. נוסעים בקו 89 ויורדים בתחנת האוטובוס שדרות ירושלים/מפרץ שלמה. בשדרות ירושלים פונים ימינה אל עבר מגרש החנייה ופונים שוב ימינה לכניסה למוזיאון.

תחנת צומת חולון
מוזיאון הילדים הישראלי

מוזיאון הילדים בחולון הינו מרכז פעילויות חווייתיות בעלי ערך מוסף, מסלולי הילדים הינם מסלולי פעילות סיפוריים וחווייתיים, שמטרתם לגרות את הסקרנות והדמיון של הילדים, כאשר הילדים הם חלק פעיל בעלילה. כל מסלול במוזיאון מיועד לקבוצת גילאים ספציפית ויש לבחור את המסלול ע"פ גיל הילד.

יש  לתאם מראש את הביקור במוזיאון. ביקור במסלולים בכיסא גלגלים מצריך יידוע מראש של מרכז ההזמנות.

כתובת  רח' מפרץ שלמה 1, פארק פרס, חולון

לאתר המוזיאון
תערוכת היער הקסום

מתאים לילדים בגילאי 6-8.

מסע עלילתי העוסק בגילוי עולם הרגשות שלנו. הילדים משחררים שדון תעלול מתוך תיבה מסתורית, השדון מעולל תעלולים שונים ביער והילדים יוצאים בעקבותיו. במהלך המרדף הם חווים הרפתקה משעשעת: הם מגיעים לעננים ולהר השלג ושם בעזרת הקוסם הלבן מצליחים לפתור את הבעיה. נדרש ליווי מבוגר.

טיול עם ינשול

מתאים לילדים בגילאי 2.5-4.

ינשול הוא חצי ינשוף-חצי חתול שרק בקע מהביצה ורוצה להכיר חברים חדשים המתגוררים ביער אבל הוא מתבייש. הילדים יוצאים עם הינשול למסע ביער הקסום לחיפוש חברים חדשים, כשבדרך הם פוגשים חברים וחווים מגוון מרקמים, צלילים, תחושות ורגשות.

בעקבות הפרפרים

מתאים לילדים בגילאי 2.5-4.

הילדים יוצאים לטיול בעקבות שני זחלים ועוקבים אחר תהליך גדילתם והפיכתם לפרפרים. בטיול מתוודעים הילדים למשפחות בעלי חיים נוספות, תוך בחינת המושגים דומה ושונה.

הצגה: איפה מיש

מתאים לילדים בגילאי 2.5-5.

מיש היא בובת החיבוק הישנה של דני. אבא של דני קורא לה "מיש הקשיש" והיא ודני חברים ותיקים עוד מהיום שהוא נולד. ביום בו קיבל דני בובת קופיף חדשה, הוא לרגע שכח חברות ישנה. הילדים לוקחים חלק בהצגה ומתלווים למיש הנעלב, במסע בתוך ארגז הצעצועים. ההצגה מתקיימת בגלריה עם אוסף צעצועים נדיר וכוללת סיור והסברים בזמן ההצגה על הצעצועים והבובות.

המסע לתיקון ממלכת הזמן

מתאים לילדים בגילאי 4-6.

מסע אגדי העוקב אחר השתנות העולם הסובב אותנו כתוצאה ממחזוריות החיים. הילדים פוגשים את זיג וזג, צמד זחלים השרויים במצוקה לאחר שהם מגלים את מהות השינוי שחל בהם. הם פונים לעזרתו של מר ינשול אשר מספר להם אגדה קסומה על ממלכת הזמן.

תערוכת חייזרים

מתאים לילדים בגילאי 8-12.

מסע הרפתקאות מרגש במהלכו "נחטפים" הילדים לחללית של חייזרים. תוך כדי ניסיונם להתמודד עם המצב ולשוב הביתה, נדרשים הילדים ליוזמה, לומדים על ההתייחסות שלנו לשונות ועוסקים בסטיגמות, סטריאוטיפים וקבלת השונה.

הזמנה לשקט

מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 9 ומעלה.

איך אנו "מתקשרים" עם העולם הסובב אותנו? מה קורה לתקשורת שלנו עם העולם כאשר חוש השמיעה אינו ניתן לשימוש? התערוכה "הזמנה לשקט" פותחת בפנינו צוהר לעולם של תקשורת שונה באמצעות מומחים לתקשורת זו – החירשים. המדריכים בתערוכה, חירשים וכבדי שמיעה, לוקחים את המשתתפים לעולם של שקט, בו "שומעים עם העיניים", "מדברים עם הידיים" ועוד.

ילדים עד גיל  12 חייבים בליווי מבוגר.

דיאלוג בחשיכה

מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 9 ומעלה.

חוויה ייחודית שבמרכזה שיעור חברתי חשוב – כיצד מוגבלות יכולה להפוך לכוח. הסיור מתקיים בחושך מוחלט ע"י מדריכים עיוורים/ כבדי ראייה. במהלך הסיור המבקרים נדרשים להפעיל את שאר החושים (מישוש, שמיעה, ריח וכו') על מנת להתמצא בסביבתם.

ילדים עד גיל 14 חייבים בליווי מבוגר.

דיאלוג עם הזמן

מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 10 ומעלה.

התערוכה עוסקת בשיח בין הדורות במשפחה ובחברה. הסיור מלווה במדריכים מעל גיל 70.

ילדים עד גיל 14 חייבים בליווי מבוגר.

ביציאה מהמוזיאון הולכים למגרש החנייה ופונים שמאלה ושוב שמאלה לשדרות ירושלים. חוצים את הצומת ופונים שמאלה לרחוב מפרץ שלמה. מתחנת האוטובוס מפרץ שלמה/רמת הגולן נוסעים בקו 89 לכיוון צומת עתידים או בקו 76/271 , עד לתחנת צומת חולון/לוי אשכול. תחנת הרכבת נמצאת מצד ימין.