בני ברק – פארק הירקון

טבע טבע
משך מסלול 3 שעות משך מסלול 3 שעות
איזור מרכז איזור מרכז

ביציאה מתחנת הרכבת פונים שמאלה ובכיכר פונים ימינה. ברחוב הלח"י פונים שמאלה וחוצים את הדרך שמתחת לגשר. פונים ימינה בשביל הולכי הרגל עד ההגעה לירקון. עולים על גשר הולכי הרגל ועוברים לצדו השני של הנחל. ממשיכים ישר על "שביל ישראל" עד ההגעה למתחם "עשר טחנות".

תחנת הרכבת בני ברק - רמת החייל
שביל ישראל – נחל הירקון

"שביל ישראל" עובר לאורך פיתוליו של נחל הירקון, ממעיינות ראש העין ועד לתל אביב, שם הנחל פוגש את הים התיכון. אף ששביל ישראל מגיע עד תל אפק, טיול זה מתחיל בבני ברק במתחם "עשר טחנות" – אתר ארכאולוגי שבעבר היו בו טחנות קמח. למרות הצמחייה הסבוכה שיש במקום היום, בעבר האתר היה אחת מטחנות הקמח הגדולות על נחל הירקון. כיום נותרו במקום שרידים מעטים, בסמוך אליהם ניתן לראות את מי הירקון גועשים בדרכם אל הים.

כתובת :  מבצע קדש פינת רחוב שטרית, תל אביב.

הוראות הגעה לאתר הבא: ממשיכים ללכת צפונה על "שביל ישראל" במקביל לאפיק הנחל. פונים ימינה בשביל המשתלב עם הנתיב ואז פונים שמאלה לרחוב שלום שטרית. הולכים כדקה ומגיעים ליעד.

אתר הנחל
החוויה האולימפית

חוויה אינטראקטיבית רב חושית המוקדשת למשחקים ולספורטאים האולימפיים. המקום מציע סיור מודרך באורך של שעה, המתאים לגילאי 6 ומעלה ועוסק ברגעי השיא במשחקים האולימפיים, בהיסטוריה של המשחקים, הייצוג הישראלי והעתיד של המשחקים. כמו כן יש במקום מתחם המאפשר למבקרים להתנסות בהיבטים הפיזיולוגים של הספורט כדוגמת עמדת ביופידבק המודדת את יכולת הריכוז, בדיקת מהירות הריצה ומהירות התגובה בעת הזנקה למרוץ. הכניסה בתיאום מראש בלבד.

כתובת: שטרית 6, תל אביב.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מהמתחם שוכרים אופניים מעמדת "תל אופן" הסמוכה לכניסה. בגשר הולכי הרגל פונים ימינה לשביל המוביל לפארק הירקון. רוכבים בכיוון דרום-מערב דרך הפארק עד ההגעה לאגם. ניתן גם ללכת ברגל.

לאתר החוויה האולימפית
אגם פארק הירקון

אגם פארק הירקון הוא אגם מלאכותי בגודל 80 דונם והוא הגדול מסוגו בישראל. האגם ממולא באופן מלאכותי במים עד לעומק מרבי של 180 ס"מ.  באגם חיים עופות מים שונים וכן אוכלוסיית דגי מושט, כסיף וקרפיונים. במקום ניתן לשכור סירות פדאלים ומנוע.

כתובת: פארק הירקון -גני יהושע, תל אביב.

הוראות הגעה לאתר הבא: מהאגם רוכבים לכיוון צפון דרך הפארק, עד ההגעה לגן הטרופי. ניתן ללכת גם ברגל.

לאתר אגם הפארק
הגן הטרופי

גן המשתרע על שטח של כ-20 דונם ובו צמחייה טרופית מגוונת הכוללת דקליים, שרכניים, פיקוסיים, במבוקיים, ציקסיים, לופיים, ציפורי גן עדן וצמחי מים, היוצרים מיקרו-אקלים דמוי יער גשם. במרכז הגן נמצאת בריכה קטנה ובה מפלים קטנים בהם ניתן לראות דגים, ברבורים, ברווזים ועופות מים אחרים. בסמוך ישנה פינת חי ובה אייל, טווסים, יונים, אמו, אווזים, ברווזים, חמוס ועוד. בקרבת מקום ישנו גם גן סלעים וגן קקטוסים. הכניסה בתיאום מראש ובתשלום.

כתובת: פארק הירקון -גני יהושע, תל אביב.

הוראות הגעה לאתר הבא: רוכבים באופניים לכיוון צפון-מזרח עד ההגעה לגבעת חמיצר, הנמצאת בסמוך ל"גן הורדים" בפארק. ניתן גם ללכת ברגל.

אתר פארק הירקון
גבעת חמיצר

מתחם בצורת סימן שאלה גדול, בו הוצבו 18 פסלים, פרי יצירתם של אמנים ישראלים שונים, היוצרים מתחם חידה מוצפנת. כל פסל אמור לספר רמז שיביא לפתרון חידה שרקח החידונאי דן חמיצר וקשורה לעיר תל אביב. בעבר הוצע פרס כספי לפותר החידה. רק לאחר שנה וחצי ואלפי מבקרים, הצליחו לפתור את החידה . למי שלא מעוניין להתמודד עם האתגר, נגלה כי פתרון החידה קשור לשלושה אמנים מתל אביב, חיים נחמן ביאליק, נתן אלתרמן ונחום גוטמן: המספר 202082  – חיבור מספרי המיקוד של שלושת הרחובות על שמם בעיר.

חוצים את חניון גני יהושע אל שדרות רוקח ופונים שמאלה. בגשר הולכי הרגל מול "גני התערוכה" עוברים לצדן השני של שד' רוקח ופונים שמאלה. ברחוב אייזק רמבה פונים ימינה וממשיכים עד לתחנת הרכבת. מחזירים את האופניים בעמדת "תל אופן" בכניסה לתחנה. ניתן גם ללכת ברגל.