עתלית – מערת אצבע

משפחות משפחות
טבע טבע
היסטוריה היסטוריה

ביציאה מתחנת הרכבת עולים על קו 221 בתחנת הרדוף/ תחנת רכבת עתלית. יורדים בתחנת כביש 7110/ דרך הים .חוצים את הכביש לצידו השני וממשיכים ישר עד ההגעה ליעד.

תחנת הרכבת עתלית
מחנה המעפילים עתלית

אתר לאומי למורשת ההעפלה, המתעד את פרשות ההעפלה לארץ דרך הים האוויר והיבשה בזמן המנדט הבריטי. במקום ניתן לראות מבנים משוקמים ומשוחזרים המדמים את תנאי המחייה במחנה בהם צריף חיטוי מקורי, צריפי מגורים, שריונית בריטית, מגדל שמירה וספינה שמדמה אניית מעפילים. יש לתאם מראש הגעה וסיורים מודרכים.

כתובת : צומת הכניסה, עתלית.

הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מהמחנה, עוברים לצידו השני של הכביש לתחנת האוטובוס כביש 7110/ דרך הים. נוסעים בקו 221 ויורדים בצומת אורן. הולכים בזהירות בשולי כביש 721 לכיוון בית אורן. פונים ימינה לחניון פתחת נחל אורן, שם מתחיל המסלול.

לאתר המחנה
רכס אצבע

טיול ברכס אצבע, משלב בין תצפיות נוף של מישור החוף לצד חורש צפוף וירוק עד, שחלקים ממנו עדיין משתקמים אחרי השריפה בכרמל. המסלול למערת אצבע הוא מסלול מעגלי החוצה את אפיק נחל בוסתן ונחל אורן, חורשת עצי אורן, נקודת תצפית מקצה ההר וביקור במערת אצבע, אליה אפשר להיכנס.

כתובת : חניון פתחת נחל אורן

לאתר המסלול

מחניון פתחת נחל אורן הולכים בזהירות בשולי הכביש לצומת אורן. עוברים לצדו השני של הכביש ופונים שמאלה לתחנת האוטובוס צומת אורן .נוסעים בקו 221 לכיוון תחנה מרכזית חוף הכרמל ויורדים בתחנת ההרדוף/ תחנת רכבת עתלית, הסמוכה לתחנה.