אכזיב

טבע טבע
הסטוריה הסטוריה
משפחות משפחות

ביציאה מתחנת הרכבת הולכים מערבה על רחוב יאנוש קורצ'ק עד התחנה המרכזית. נוסעים בקו  22/  28 ויורדים בתחנת צומת גשר הזיו. ממשיכים צפונה בצד הכביש עד לצומת, חוצים את הכביש לצדו השני וממשיכים אל עבר מגרש החנייה, שם נמצאת הכניסה לגן הלאומי.

תחנת רכבת נהריה
גן לאומי אכזיב

אכזיב הייתה עיר נמל כנענית המוזכרת בתנ"ך כאחת מהערים הבודדות שבני ישראל לא הצליחו לכבוש. כיום בגן הלאומי ישנם שרידים מתקופות שונות בתולדות האתר, אשר היה מיושב כמעט לכל אורך ההיסטוריה, בהם שרידי מבצר צלבני והכפר הערבי א-זיב. באתר ישנן מדשאות נרחבות עם עצי צל ופינות פיקניק לצד חוף רחצה ייחודי. מראש מצוק הכורכר ניתן לתצפת על האיים היחידים של ישראל: נחליאלי, שחף ואכזיב, שהינם שמורות טבע מוגנות המשמשות כאתר קינון לעופות.

כתובת: גן לאומי אכזיב, גליל מערבי.

הוראות הגעה לאתר הבא: מרכס הכורכר יורדים אל קו החוף.

אתר הגן הלאומי
בריכות ים ולגונות חוף

חוף ייחודי, בין הבודדים בארץ בו רכס הכורכר נושק לים, אשר תהליכי בלייה של הסלע בידי המים יצרו בו מפרצונים ולגונות קטנות. בעבר נוצלו אלו לפרנסה ימית בידי תושבי אכזיב, לאידוי מי ים להפקת מלח, כבריכות לגידול דגים וחלזונות ים, מהם הופקו צבעי התכלת והארגמן יקרי הערך. בלגונות הרדודות ניתן לשנרקל ולצפות במגוון בע"ח ימיים כדגים, שושנות ים, כוכבי ים ולעיתים אף תמנונים קטנים. בחוף הוסדרו שתי בריכות ים לרחצה, אחת רדודה והשנייה עמוקה.

כתובת: חוף  אכזיב, גליל מערבי

הוראות הגעה לאתר הבא: יוצאים מהכניסה הראשית של הגן  ופונים שמאלה, דרך מגרש החנייה, אל הכביש המוביל אל 'מדינת אכזיב' (מסומן בשילוט החום "אלי אביבי").

"מדינת אכזיב"

כפר נופש הבנוי בין חורבות הכפר הערבי א-זיב. במשך שנים המקום ההיפי משך אליו את כל המי ומי של הבוהמה הישראלית והעולמית, כאריק איינשטיין, שלום חנוך וכוכבי קולנוע בינלאומיים כסופיה לורן ופול ניומן. אלי אביבי, מייסד המקום, הכריז על השטח כ'מדינת אכזיב'- טריטוריה המקדשת אהבה, שלום וחופש ואף החל לחתום בדרכון המבקרים בחותמות 'רשמיות'. במקום יש מוזאון אקלקטי קטן של עתיקות שנאספו באזור ע"י אביבי, בהם כדורי תותחים, כדים, כלי ים ומטבעות ישנים לצד אוסף תמונות ומזכרות מעבר כפר הנופש ו'מדינת אכזיב'.

כתובת: חוף אכזיב , גליל מערבי.

אתר כפר הנופש

ביציאה משער 'מדינת אכזיב' פונים ימינה עד ההגעה למפגש עם כביש 4. פונים ימינה והולכים בצד הכביש עד לתחנת האוטובוס צומת גשר הזיו. נוסעים בקו 23/24/22 לכיוון תחנה מרכזית נהריה, שם יורדים. מהתחנה הולכים על רחוב יאנוש קורצ'ק עד ההגעה לתחנת הרכבת.